Ο πόλεμος των άκρων

RUSSIA CYPRUS PRESIDENT CHRISTOFIAS VISITSΕπέλεξα να παραθέσω αυτούσια, δηλώσεις και γεγονότα που συνιστούν τον επιζήμιο και βγαλμένο από το παρελθόν, πόλεμο της ακροαριστεράς με την ακροδεξιά στην Κύπρο σήμερα. Ξεκινώντας δυστυχώς από δηλώσεις του Προέδρου, που ηγείται του ενός από τα δύο άκρα:

1. Ο Πρόεδρος Χριστόφιας στην συνέντευξη του στην Τουρκική Εφημερίδα Sabah δήλωσε: «Διαφορετικά, ένας κομουνιστής δεν θα έθετε υποψηφιότητα για την Προεδρία και να χειρίζεται τις σχέσεις μιας καπιταλιστικής χώρας. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θυσίασα πολλά πράγματα, ιδεολογικά και άλλα, χωρίς να αρνούμαι την ιδεολογία μου ως κομουνιστή, αλλά διαχειρίζομαι τον καπιταλισμό με στόχο τη λύση για επανένωση του νησιού».

2. Ο Πρόεδρος Χριστόφιας στην συνέντευξη του στην Βρετανική εφημερίδα Guardian, αναφερόμενος στη στάση της Ευρώπης, δήλωσε: «Δεν είναι όμως λογικό να λέει κανείς ότι δεν πρέπει να προκαλούμε την Τουρκία για μην οργιστεί. Υπάρχουν κανόνες και δυστυχώς η Τουρκία δεν σέβεται αυτούς τους κανόνες. Αυτό μου θυμίζει την κατάσταση πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον κατευνασμό του Χίτλερ για να μη γίνει πιο επιθετικός. Η ουσία του φασισμού ήταν η ουσία του φασισμού. Και ο Χίτλερ ήταν ο Χίτλερ».

 


Η μεν ακροδεξιά εκφράζεται μέσω νεαρών οπαδών, η δε ακροαριστερά μέσω Προέδρου και Κυβέρνησης


 

3. Ο Πρόεδρος Χριστόφιας μετά το πέρας της παρέλασης για την 28η Οκτωβρίου δήλωσε αναφερόμενος στο έπος του ’40: «Είμαστε και εμείς θύματα του νεοφασισμού, του σύγχρονου, και δυστυχώς ελληνικού ή ελληνόφωνου φασισμού, να το πω έτσι, της Χούντας και της ΕΟΚΑ Β’ που έφεραν αυτή την καταστροφή, τα αποτελέσματα της οποίας, τις επιπτώσεις της οποίας, αγωνιζόμαστε εδώ και 35 χρόνια να εξοβελίσουμε, να ακυρώσουμε».

4. Ο Πρόεδρος Χριστόφιας κατά το φιλολογικό μνημόσυνο του Χρίστου Κουρτελλάρη δήλωσε: “Ο πρώτος στόχος είναι η λύση του Κυπριακού. Ο δεύτερος όμως, είναι η μετεξέλιξη της κοινωνίας σε σοσιαλιστική”

5. Ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού, κατά τον εορτασμό της Οκτωβριανής Επανάστασης που επέβαλε τον κομμουνισμό στην πρώην Σοβιετική Ένωση, αφού παρουσίασε την εκεί κοινωνία ως παράδεισο, ανέφερε: “Το γεγονός ότι είμαστε κυβερνών Κόμμα, δεν επηρέασε έστω και στο ελάχιστο το χαρακτήρα και την επαναστατικότητα μας. Καθοδηγούμαστε πάντα από τη μαρξιστική-λενινιστική ιδεολογία, την οποία αξιοποιούμε ως εργαλείο ανάλυσης των σύγχρονων συνθηκών και ως καθοδηγητικό φάρο της δράσης και των στόχων μας… Παραμένουμε προσηλωμένοι στην κοινωνικοπολιτική μας αποστολή, ως το Κόμμα που θα αγωνιστεί για την οικοδόμηση της σοσιαλιστικής κοινωνίας.” Για να ολοκληρώσει: “Για όσο ακόμα ο κόσμος θα χωρίζεται σε εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, για όσο ακόμα θα θεριεύουν οι αιτίες που άναψαν του Οκτώβρη τις φωτιές, η φωνή μας θα δυναμώνει και η γη θα κοκκινίζει έτσι και αλλιώς.”

Αυτά όλα, μαζί με τα γνωστά περί Κούβας, Βερολίνου κ.ο.κ, θα πρέπει – προκειμένου να συνθέσουμε το τελευταίο επεισόδιο του Κυπριακού πολέμου των άκρων – να τεθούν απέναντι από:

1. Τους 20 περίπου οπαδούς του ΑΠΟΕΛ που απρεπώς φώναξαν “Όχι στην Ομοσπονδία” παρελαύνοντας την 28η Οκτωβρίου, με του οποίους ασχολήθηκε μέχρι και τηλεοπτική εκπομπή.

2. Τους οργανωμένους οπαδούς του ΑΠΟΕΛ για το “ψηφιδωτό” που έφτιαξαν με την Κύπρο περιβλημένη από την Ελληνική σημαία, κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες του προχθεσινού αγώνα.

3. Κάποιους ανόητους και ανιστόρητους οπαδούς του ΑΠΟΕΛ που θρασύτατα και ανερυθρίαστα χρησιμοποιούν την σβάστικα, δίπλα από την Ελληνική σημαία (αν είναι δυνατόν), θεωρώντας ότι έτσι “πικάρουν” τους αριστερούς απέναντι.

Οι συζητήσεις τον τελευταίο καιρό, μάλλον γύρω από την δραστηριότητα της ακροδεξιάς περιστράφηκαν. Η επιστροφή στο παρελθόν όμως, περιλαμβάνει και τις ακροαριστερές απόλυτα διχαστικές εξάρσεις, με τις οποίες λίγοι ασχολούνται. Την ώρα μάλιστα που η ακροδεξιά εκφράζεται μέσω νεαρών και ανίδεων – ως επί το πλείστον – οπαδών ποδοσφαίρου, η ακροαριστερά τοποθετείται μέσω Προέδρου και Κυβέρνησης. Ο οποίος Πρόεδρος και η οποία Κυβέρνηση εάν επιθυμούν την ενότητα του λαού, θα έπρεπε αυτοί πρώτοι να εργάζονται για την επικράτηση της, εφόσον εκ του πολιτεύματος έχουν και το επάνω χέρι. Εάν βέβαια αναγνωρίζουν το πολίτευμα και το σύνταγμα, το οποίο ψηφίστηκαν να υπηρετούν. Ουδέν περαιτέρω σχόλιο…

Posted in Άρθρα.

7 Comments

  1. diladi an simera apofasisi kapoios genneos oti ehoume gemisi me prasinokokkinomble “agglous” ypalliloys “pseftoevropeous” diladi, kai oti yparhi i dynatotita me enoplo kai exypno agona opos tote i eoka,na piesoume yia mia kypro pragmatika eleytheri na kanei oti thelei i pliopsifia! den tha tous apokalesoun oi pseftoproodeytikoi tromokrates opos tote tin eoka?? otan zitise kapote i ellada na parastei antiprosopia ton sklavomenon ellinikon patridonsti evropaiki tote synelevsi, i “klika” i idia pou eleghei kai tora tous dieftharmenous “evropeous” to aperipse haraktirizontas to aitima prostiho kai itamo!!!!!!
    oi europaikes hores pou einai exo apo tin sfaira tis aggloamerikanikis epirrois den theoroun “akron” na eisai apla ayto pou eisai.
    Eho prosopiki martyria apo presvi sinomiliti ëpi kliridi, pou mou eipe oti oses fores prospathisan aytos kai alloi diplomates”na simvoulepsoun tin pleyra mas”, kai itan kati enantia sta agglika shedia tin epomeni tous ekanan parastaseis apo to aggliko proxeneio!! min trefeis aytapates yiati einai oi “koletides” se ola ta hromata pou provalonte panta proodeytikoi kai patriotes..

  2. Φίλε Μιχάλη,

    Δυστυχώς οι ακραίες θέσεις συνήθως εμφανίζονται και αναπτύσσονται ανά ζεύγη. Αν δεν υπάρχουν ακραίοι εκατέρωθεν το δίπολο δεν κερδίζει χώρο και χρόνο να περάσει τα μηνύματα του. Καλό είναι αυτοί που βρίσκονται ανάμεσα στο δίπολο να αντιδράσουν νωρίς διότι σε περίπτωση που εγκλωβιστούν στο δίπολο τότε μόνο να χάσει έχει το πολιτικό σύστημα της Κύπρου.

  3. Aγαπητέ Φίλε Μιχάλη,
    Η ανάλυση σου πραγματικά με έχει τρομάξει. Δεν το πίστευω, όπως και πολλοί άλλοι, ότι υπάρχουν μυαλά τον 21 αιω. που οραματίζονται ακόμη την κομμουνιστική επάνασταση σαν δεύτερο κύριο στόχο του κόμματος τους την στιγμή που ιδεολογία αυτή έχει καταρρεύσει σε όλο τον κόσμο και εμπειρικά έχει αποδειχθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ως καταστροφική για του λαούς. Τι πιο όμορφος και ρεαλιστικός θα ήταν ο στόχος για να μια πιο δίκαιη, δημοκρατική, ελεύθερη, κοινωνικά αλληλέγγυα κοινωνία.
    Περισσότερο όμως με τρομάζει το γεγονός ότι δεν υπάρχει ή καλύτερα δεν εκφράζεται από το πολιτικό μας σύστημα μια εναλλακτική πρόταση (με αποτέλεσμα να κάνεις μια σύγκρίση δύο ασύγκριτων πραγμάτων/ Κυβέρνηση, πλειοψηφών κόμμα και μερίδα οπαδών ποδοσφαιρικής ομάδας)Μια πρόταση κοινωνικής δικαοσύνης, ελευθερίας, δημοκρατίας σε μια χώρα που προγόνοι τους γέννησας την δημοκρατία, και έχυσαν άφθονο αίμα για την ελευθερία και δικαιοσύνη.

  4. Φιλε Μιχάλη, είναι σωστές οι παρατηρήσεις σου.
    Ο υποκριτικός πολιτικός καθωσπρεπισμός που επικρατεί σήμερα στο νησί αποτρέπει το σοβαρό πολιτικό διάλογο που θα υποχρεώσει τον καθέναν να πάρει θέση.
    Θα καταντήσετε σαν και εμάς στην Αθήνα που, υπό την απόλυτη ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς, δεν τομλούμε να θίξουμε τα αυτονόητα.
    Έτσι, δεκαετίες τώρα, ενθαρρύνουμε και νομιμοποιούμε ηθικά ολοκληρωτικές συμπεριφορές και νοοτροπίες, από την τρομοκρατία και τον πολιτικό χουλιγκανισμό έως και τις κατσαπλιάδικες καταλήψεις όπου και όπως γουστάρουμε. Όσο εσείς δεν στηλιτεύετε τον ολοκληρωτισμό εξαιτίας ενός διεστραμμένου πολιτικού savoir vivre που υιοθετεί όλο το πολιτικό φάσμα, τόσο θα τον αφήνετε να δυναμώνει.

  5. Το κυνήγι μαγισσών του Μάριου δεν μπορώ να το παρακολουθήσω. Με τον Τζο συμφωνώ, όπως άλλωστε είχε πει ο αείμνηστος Κύπριος πολιτικός Θεμιστοκλής Δέρβης “πασσάλω εν πασσάλω εκκρούεται”. Η Κύπρος έχει πολλές φορές εγκλωβιστεί στο δίπολο δυστυχώς, με ποιο πρόσφατο το “Ναι” – “Όχι”.
    Γιώργο μου, ο λόγος που τα παράθεσα αυτούσια χωρίς σχεδόν να σχολιάσω, είναι ο τρόμος που έπιασε και μένα. Και έβαλα μαζί τον πρόεδρο με τους οπαδούς γιατί έχουμε καταντήσει σε αυτρό τον τόπο να διυλίζουμε τον κόνωπα (20 οπαδούς) και να καταπίνουμε την κάμηλο (οράματα κομμουνισμού). Εξαιτίας ενός διεστραμμένου savoir vivre που λέει και ο Μέτοικος, με τον οποίο συμφωνώ απολύτως.

  6. Αγαπητέ μου Μιχάλη,
    Σε ευχαριστώ για την εμπεριστατωμένη απάντηση σου με την οποία συμφωνώ.
    Δυστυχώς το δίπολο που μας εγκλωβίζει και οδηγεί στην εσωστρέφεια και διάσπαση των δυνάμεων του ταλαίπωρου λαού μας είναι καλά σχεδιασμένο από τους εξωτερικούς φίλους μας. Μου έχει προκαλέσει εντύπωση ότι το διαίρειν και βασίλευε αποτελεί μια τις βασικές τεχνικές στην διόικηση η οποία διδάσκεται στους φοιτητές.
    Αναφορικά με το savoir vivre μακάρι να ήταν αυτός ο λόγος που δεν υπάρχει σοβαρός αντίλογος και εναλλακτικό όραμα από την κομμουνιστική μεταρρύθμιση της κοινωνίας μας. Δυστυχώς οι λόγοι είναι κύρια δύο, πρώτα οι πολιτικές σκοπιμότητες, και ιδιωτικά συμφέροντα και μετά η ανεπάρκεια του πολιτικού μας συστήματος να παράγει εμπεριστατωμένη γνώση, επιτυχημένους στόχους και πραγματικό όραμα με αξιοκρατικά επιλεγμένους ηγέτες.

    Με εκτίμηση,
    Γεώργιος

  7. Pingback: Ο πόλεμος των άκρων (2) « Πρωτογενής Πολιτική

Leave a Reply to Μέτοικος Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *