Η δολοφονία του Άντη Χατζηκωστή έχει πολλές και θλιβερές προεκτάσεις. Είναι ο έντονος και αβάστακτος ανθρώπινος πόνος των προσφιλών φίλων, συγγενών και συνεργατών του, ο οποίος ασφαλώς είναι και ο βαρύτερος. Πολύ πέραν αυτού όμως, είναι το ευρύτερο αίσθημα των πολιτών που διαισθάνονται πλέον ότι κάτι αλλάζει αυτό τον καιρό στις συνισταμένες που κρατούσαν την συνοχή και την ισορροπία της Κυπριακής κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που μπορεί να είναι μικρή σε αριθμό, αλλά φέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντώνται σε χώρες μεγάλες και σύγχρονες.
Στην μικρή Λευκωσία έχουμε στημένο ένα ολόκληρο κράτος, με Υπουργεία, κοινοβούλιο, θεσμούς, τράπεζες. Με υπηρεσίες που εξυπηρετούν όλη την υφήλιο και ναυτιλία από τη μικρότερη Λεμεσό, που πρωταγωνιστεί στον κόσμο. Με δικά μας Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, πολιτικό και επιχειρηματικό σύστημα και κατεστημένο, επιχειρήσεις με διεθνής δραστηριότητες, με έντονη κοσμική ζωή και πολλά lifestyle περιοδικά. Με οργανωμένο έγκλημα, υπόκοσμο, προστάτες της νύκτας, προαγωγούς και διακινητές γυναικών, ναρκωτικά και άπειρα “ιδρύματα” παράνομου τζόγου. Με δολοφονίες, τοποθετήσεις βομβών, λαθρεμπόριο, τοκογλύφους και φουσκωτούς που αναλαμβάνουν την είσπραξη χρεών. Όλα τα έχουμε και τίποτα δεν μας λείπει…
Η αίσθηση της ανασφάλειας δεν περιορίζεται στην εγκληματικότητα
|
Την διαχείριση όλων αυτών των δομών, καλούνται – σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις πιο μεγάλες χώρες – να αναλάβουν πολύ λίγα σε αριθμό άτομα. Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, υπήρχαν στην Κυπριακή κοινωνία και τη δημόσια ζωή άγραφοι νόμοι και κανόνες, που κρατούσαν την ισορροπία και τη σταθερότητα σε όλο αυτό το τεράστιο σύστημα που λειτουργεί σε μικρό χώρο. Με την γενική εντύπωση της ύπαρξης δύο βασικών κατευθυντήριων γραμμών. Η πρώτη, που ήθελε την “ημέρα” να μην ανακατεύεται ποτέ με την “νύκτα”. Και την δεύτερη, που ήθελε το κράτος να βοηθά πάντα το επιχειρηματικό δαιμόνιο των Κυπρίων, προκειμένου η κοινωνία να προοδεύει, αλλά και να παρεμβαίνει δυναμικά ως θεματοφύλακας, όποτε υπήρχε απειλή ο κοινωνικός ιστός να μπουρδουκλωθεί. Δεν είναι υγιές αυτό που περιγράφω και δεν συμφωνώ, αλλά αυτή η ευρύτερη εντύπωση δούλευε ως θεωρία, και προσέφερε σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας ένα ιδιότυπο αίσθημα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και σταθερότητας.
Τον τελευταίο χρόνο πολλά συμβάντα έτρωγαν ως τερμίτες το αίσθημα αυτό της εμπιστοσύνης των πολιτών έναντι στο “Κυπριακό σύστημα λειτουργίας”. Από την ιστορία του Αλ Καπόνε και του ξυλοδαρμού των φοιτητών, μέχρι την κλοπή της σωρού του μ. Τάσσου Παπαδόπουλου. Από την παταγώδη αποτυχία αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, μέχρι τα “κομμουνιστικής” φιλοσοφίας μέτρα που ψελλίζει τελευταία ο λαλίστατος Υπουργός Οικονομικών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την επιχειρηματικότητα. Και κυρίως, από τον προσανατολισμό της Κυπριακής εξωτερικής πολιτικής μακρυά από τον δυτικό κόσμο και την Ευρώπη, σε μια προσπάθεια εναγκαλισμού του διεθνούς περιθωρίου, μέχρι την προφανή πλέον χρεωκοπία της στρατηγικής διαχείρισης του Κυπριακού.
Η δολοφονία του Άντη, δεν είναι γεγονός που από μόνο του δημιούργησε ανασφάλεια στους πολίτες. Έστω και αν ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της δημοκρατίας που η Κυπριακή κοινωνία της “ημέρας” με την κοινωνία της “νύκτας” συγκρούστηκαν φτιάχνοντας μια εκρηκτική και φοβιτσιάρικη ομελέτα. Η δολοφονία του Άντη λειτούργησε ως καταλυτική και τραγική αφορμή για να βγει στην επιφάνεια ο φόβος και η ανασφάλεια του Κύπριου πολίτη για το μέλλον του συστήματος στο οποίο έχει συνηθίσει. Η αγωνία του για την πορεία του κράτους μας σε όλα τα επίπεδα. Ενός κράτους που δείχνει να βρίσκεται υπό τον έλεγχο μιας κυβέρνησης που δείχνει να μην έχει ακόμη αντιληφθεί τι έχει κληθεί να διαχειριστεί. Και που δηλώνει καθημερινά ότι δεν θέλει την Κυπριακή, αλλά μια άλλη πραγματικότητα…
Το κατά πόσο η ψυχρή και σοκαριστική δολοφονία του Άντη Χατζηκωστή έχει εξιχνιαστεί ή όχι, λίγη σημασία έχει για το αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, που ασφαλώς δεν περιορίζεται στην εγκληματικότητα και την φυσική ασφάλεια των πολιτών. Το αν η εικόνα ενός ανερμάτιστου κράτους, ενός συστήματος χωρίς στόχο και προσανατολισμό, αλλάξει, αυτό είναι ευθύνη του προέδρου και μόνο. Τεράστια ευθύνη.
Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του Άντη Χατζηκωστή.
megale mipos ksexases pos edo eise antikimenikos kai egkritos dimosiografos kai oxi melos kai meros tou epiteleiou Kasoulidi?
PRAVO LAMNE PES TOY TA EGINAN KAI OI EFIMERIDES TORA POLITIKA KOMMATO TORA NA DOYME TI ALLO 8A DOUME KAI 8A AKOYSOYME SE TOYTON TON TOPO.
Από ότι αντιλαμβάνομαι, σήμερα στην Κύπρο “έγκριτοι” και “αντικειμενικοί” είναι όσοι χειροκροτούν τον πρόεδρο… Δημοσιογράφος δεν είμαι και ούτε θελω να γίνω. Την άποψη μου γράφω, και το ότι αυτό ενοχλεί αγαπητή Ελένη, όχι επί της ουσίας αλλά επειδή απλά την γράφω, πράγματι δίνει υπόσταση στο “Να δούμε τι άλλο θα ακούσουμε και θα δούμε σε αυτο τον τόπο”!
..to provlima den eine ti grafeis alla pos ta grafis..kai to antikimeniko eine na ta grafoume opos ta blepoume oxi opos theloume eidika otan antipoliteyeste. oso gia tin ypostasi pou les kai ksafniazese hsoun energo melos tis ypopsifiotitas Kasoulidi otan h Kypros eide kai akouse ta panta ekeini tin periodo me tis katigories pou ektokseyate pantaxothen kai ta karakiozilikia me to debate kai tin “korou” pou mas to epeze kai eyaisthiti.
Μα είναι σοβαρά πράγματα τώρα αυτά? Τον Κασουλίδη, τη κορουα και το debate πως τα θυμηθήκατε? Εδώ ο τόπος πάει από το κακό στο χειρότερο, η κυβέρνηση Χριστόφια ζει στην κοσμάρα της, οι υπουργοί βγαίνουν και λένε αρλούμπες εδώ και 2 χρόνια και κοροϊδεύουν τον κόσμο. Μετατρέψαμε την Κυπρο σε Τέξας – μα που ξανακούστηκε να γίνονται τόσα και τόσα … και ο Χριστοφιας να μην παίρνει καμιά ευθύνη και να βγαίνει «κουπά άπαννη» – είναι πρόεδρος αυτός?
Απολογούμαι, αλλά ούτε για τον Κασουλίδη με νοιάζει, ούτε αν ο Σοφοκλέους κάνει αντιπολίτευση. Εγώ εδώ βλέπω ένα άνθρωπο αγανακτισμένο – όπως πολλοί άλλοι ο οποίος άπλα εκφράζει την γνώμη του και κάνει μια σωστή κριτική στην όποια με βρίσκει σύμφωνο! Και με αυτά που λεεί και με τον τρόπο που τα λεέι! Και όχι δεν ειμαι του επιτελείου Κασουλιδη και τον Μιχάλη Σοφοκλέους ούτε καν τον γνωρίζω προσωπικά …
Νομίζω έχουμε ακόμα δικαίωμα να εκφράζουμε την γνώμη μας – εκτός και αν μας το απαγορεύσει το πολίτικο καθεστώς που μας διοικεί… και επειδή ακόμα δεν πέρασε τέτοιος νόμος – εκφραστείτε ελευθέρα αλλά σεβαστείτε κάποια πράγματα!
Αντρέας
Επί της ουσίας αγαπητέ lamne, δεν έχω ακόμη αντιληφθεί που διαφωνείς…
Ανδρέα, δεν είμαι αγανακτισμένος. Προβληματισμένος έντονα είμαι διότι πλέον κάποια ζητήματα έχουν ξεφύγει από το επίπεδο της δημοκρατικής αντιπαράθεσης και έχουν μετατραπεί σε πραγματική έντονη αγωνία για το μέλλον του τόπου. Σωστά απάντησες περί Κασουλίδη και σε ευχαριστώ που με απάλλαξες από το να πρέπει να γράψω ξανά τα αυτονόητα.
Φίλε Μιχάλη, προβληματισμένοι όλοι θα έπρεπε να είμαστε και ειδικά αυτοί που μας διοικούν! Ήθελα να ξέρω αν ο lamne και η Ελένη και όσοι υποστηρίζουν την κυβέρνηση είναι ευχαριστημένοι με τα όλα όσα συμβαίνουν … να πούμε και μπράβο δηλαδή? Μπράβο για τις εξελίξεις στο Κυπριακό που είναι στάσιμες, μπράβο για την οικονομία που έπιασε πάτο, μπράβο για τον έλεγχο της εγκληματικότητας. Ένα μεγάλο μπράβο! Και φοβάμαι διότι στα 2 χρόνια είμαστε έτσι … τι θα γίνει στα επόμενα 3? Ποιος θα μας σώσει? Και λυπάμαι που θα το πω αλλά μου φαίνεται πως οι κατηγορίες που εκτόξευαν οι Κασουλιδικοί τότε στις προεδρικές κατά της υποψηφιότητας Χριστόφια … τελικά βγήκαν αληθινές! Όλες! Η κυβέρνηση μας είναι κουμμουνιστική και όλα όσα φοβόμασταν – ακόμα και οι ΔΗΚΟικοι που στην κάλπη έδιναν την ψήφο τους στο ΑΚΕΛ – τα βρίσκουμε μπροστά μας τώρα! Μπράβο μας! Διερωτώμαι τι άλλο πρέπει να γίνει – τι πιο σημαντικό από τα τελευταία … για να συγκινηθεί επιτέλους ο Χριστοφιας και πάρει ευθύνη …
Τα μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του Άντη Χατζηκωστή και στην οικογένεια του ΔΙΑ!
energopoiithike to sistima? h sipsi eine proion pollwn xronwn kai oxi simerino fenomeno. To ti symbaini simera eine h ekseliksi twn oswn proigithikan. Eite Xristofia eite Kasoulidis ta idia tha synebenan. Oson afora to Kypriako irthan ta agria na dioksoun ta imera…apo tin mikrasiatiki katastrofi fthasame na ginonte ypodiksis apo tous idious pou prodiagrafan to mellon tis Kyprou zofero ean den apodexomastan to sxedio Anan.
oson afora tin kybernisi kai tin antipoliteysi se ayton ton topo to provlima eine h antikimenikotita. ayto eine to provlima kai gi ayto ekana kai parembasi. kai kyrie sofokleous den sas sterise kanenas ton logo eseis kai to sistima pou energopoithike apo tin hmera pou aristeros proedros ekselegi prospathite na diastreblosete katastaseis kai gegonota. oute politikopoiimenos eime oute milo ek merous kanenos. dystixos akoma to feroun bareos polloi. apla parakoloutho to theatro tou paralogou kai aploustera “Την άποψη μου γράφω”.
Pingback: ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Το ιδιότυπο αίσθημα ασφάλειας του ανερμάτιστου κυπριακού κράτους - www.efylakas.com
Φανταζομαι υποστηριζεις τη μη ενταξη μας στο ευρω “lamne”; την πωληση του χρυσου περσι; Αν σας ακουγε ο διοικητης της Κεντρικης και ο Μακαριτης Τασσος τωρα θα ειμασταν ισλανδια με κουμουνιστικα συσσητια.
“lamne” thelete xapia agaphte_ sas magepsan ta paraloga mou fenete emena …oustttttttttt kai tha sunistousa na diavasete kala ta gegonota…oso uparxoun lamne polites san kai esas pws na paei o topos mprosta??
egw kurie sofokleous sumfwnw apoluta mazi sas- eutuxws pou uparxei kai kapoios pou amerolhpta grafei kai katathetei dhmosiws apopsh- apopsh pou mono provlhmatismo tha eprepe na dhmiourgei kai na krouei ton koudouna tou kindunou se osous kathonte sthn karekla ths exousias…anomo,xwris astunomeush ”mpourdello” kratos .
to thema tou kupriakou kai ths oikonomias fovame na to aggixw…xeirotera den ginotane _proedros pou mono na dwsei phge _kai meta lene “diapragmateush”….( sto posa perissotera tha dwsoume;; ) oso gia thn oikonomia mia volta se kentrika shmeia polewn dinei mia eikona tou poses mikres epixeirhseis evalan louketto…kai hmaste akoma sthn arxh kai auto pou anafera einai mono mia epifaniakh apodeixh!
oso gia thn eleutheria tou logou agaphte “lamne”ennoite pws eleuthera thn exoume oloi -mazi kai o kurios sofokleous pou toulaxiston o teleuteos sullogate eleuthera alla kai kala!
aporw omws mias kai zoume “dhmokratika kai eleuthera” giati file h filh autoonomasthkate lamne;
wreo pseudonumo kai sas paei – lamne ke/ka apo to diadiktuo kai phgene gia diavasma !!!!!
kai afou energopoiithike to systima irthan kai oi ypodikseis!
o enas na mas pei gia ton xryso kai to “xryso” mou na mas steilei gia diabasma. pios milise gia euro kai pios milise gia ton ko Papadopoulo? oson afora tin ka panagiotou kalitera na mathete pos otan apeythineste me ypodiksis se opiondipote to ligotero prepei na eiste eygeniki kai mesa sta plaisia. ta “mpourdella” den eine ekfrasi gia kapia kyria kai di pou zei mesa se ayto (to kratos pou zeis). oson afora tin politikoi sou analysi dystyxos sterise tis stoixiodous gnosis gia na krinis kai na katalabis pos o “pampoulas” gia sena pou legete Xristofias eine proedros gia 2 xronia kai pos toulaxiston sta tis oikonomias brike etima arketa. des kai se alles xores ton antiktypo tis krisis. h Kypros den eine to kentro tou kosmou. gia tin diapragmateysi o megaliteros ypostiriktis tou Xristofia htan o idios o kos Anastasiadis. 300xaraktires dikeoume distixos…
P.S h dimokratia den eine na dioxnis kapiwn alla na ton anexese kai na apantas me epixirimata. h antikimenikotita sas efae kai h dimokratikotita, opos tote alloste!
Omologw oti parakseneutika pou tosi sizitisi kai den eixe yponoithei to praksikopima!!! Eutyxws o “lamne” den me apogoiteuse, estw kai sto telos.
“lamne” σε παρακαλω απαντησε μας: ΕΟΚ – ΝΑΤΟ _ το ιδιο συνδικατο;
giafto o anastasiades ekane to megalytero stratigiko lathos stin istoria toy DHSY! edwse alothi stous akelistes na miloyn gia eggrisi apo DHSY. Dystyxws gia aftous emeis oi skeptomenoi poy den anikoume tyfla se komma vgazoyme proedrous… kai den mas edniaferei ti leei o anast kai ta symferonta tou gia na exoume apopsi pws h kyvernsi afti einai h xeiroteri meta to 74. a! o pateras mou itan makariakos an apanta kapoia erwtimata toy “lamne”.
GIORGOS GEORGIOU
ile kai o dikos mou kai efae polly ksilo logou aytou. o adelfos tis manas mou skotothike apo tous tourkous se monastiri kai o allos tis adelfos piastike aixmalotos kai gia arketes meres htan sta adana. tora pos theorithika sfodra koumounistiko organo tis kybernisis ti na po? hmoun poli mikros otan fonazate ayta ta synthimata taki. to thema htan to arthro se ayti tin syzitisi kai oxi ego. to systima blepete eine pio organomeno stin antipoliteysi para stin kybernisi. as min ethelotyfloume kapia pragmata ginonte skopima. apo tin alli ean dosate alothi stous akelistes provlima sas. o kos Anastasiadis eine arketa eksipnos kai systixos gi ayton otan o hgetis eine diotatikos perissotero apo tous yfistamenous tou dexete kai ktypimata. arketi trofi edosa kai sigoura o kos sofokleous tha exei na leei gi ayto tou to arthro, isos to pio polysxoliasmeno tis efimeridas. eis anamonin kapiou allou sas eyxome kali synexeia!
den ftaiei kamia kybernisi gia to oti ta narkotika kai i anergia ehoun mpei se ola ta spitia anapofekta. I egklimatikotita tha avkasanete olo kai pio poly kai tetoiou eidous egklimata pou perigrafeis den mporoun na eksihniastoun pliros. kamia astynomia ston kosmo den mporei efkola na ta kataferei.